Introduction To Destruction

Hejsan!

Förmodligen är ni just nu för upptagna med att kalla mig tönt nu (pga rubriken) för att se, att jag lånat den av Sum 41:s geniala skiva "All killer No Filler" (som referensen är menad till).
Men lugna er, detta är ingen introduktion till undergången och jag är verkligen ingen tönt (eller, jo det kanske jag är.. beror på vilka värderingar du har). Däremot skulle jag vilja kalla mig själv för nörd och då framförallt FILMnörd, och det med stolt min. Detta pga att en ordbok som jag läste för x-antal år sedan, påstod att ordet nörd betydde: "någon som kan mycket inom ett ämne".
Och det låter ju bra.
Men man ska inte ropa hej, och hjälpa den värpande hönan (ett uttryck som jag från och med nu kommer försöka införa) innan den tjocka kärringen sjunger (dvs, innan man kollat upp alla möjliga källor, samt dragit jämförelser).
Enligt Svenska Akademins Ordlista (den 13:e upplagan) så betyder ordet: "enkelspråkig och löjeväckande person".
Ni får själv välja vilken ni vill se till, men jag personligen väljer att se positivt!

Som ni kanske uppfattat av bloggens namn, så handlar den om film (och annat!). Detta för att jag blivit så trött på alla oroväckande onödiga bloggar som endast innehåller "vardagsbetraktelser och bilder på dagens outfits" (ta inte illa upp Kenza, det FINNS folk som tycker om din blogg). Bloggar ska handla om nått goddamnit!
Jag har länge fått höra av lärare och andra läsare, att jag borde publicera mina texter. Men jag har aldrig vetat vart jag skulle börja eller hur jag skulle göra.
Fören nu.
This my blog.
På blogg.se.
Ämnet är fílm.
"And here we go"- Heath Ledger, The Dark Knight (se klippet för maximal effekt)


Tänkte tillägna mitt första inlägg åt att hedra bortgångne Bernie Mac.
Igår var jag hemma hos flickvännen. Hon hade under dagen skrikit över sms (ja det går, tydligen) av glädje över att det nu befann sig en 42" plasma tv i deras vardagsrum. Detta skulle definitivt firas med filmkollning. Hela J-trion (vilket är flickvännen, hennes syster, och hennes mamma, som alla har namn som börjar på bokstaven "J") ,plus pojkvänner, var bänkade framför "Monstret"(ja, jag har döpt tv:n... jaa, den var gigantisk) då filmen skulle börja.
Filmen ifråga var "Soul Men", den afroamerikanske komikern Bernie Macs sista filmverk.
Detta är även filmen där uttrycket "motherf****r" används oftare än vardagsord såsom; table, work och love används tillsammans. Detta till trots är filmen väldigt underhållande: Bernie Mac och Samuel L. Jackson utgör den skönaste duon inom film, sedan Robert Downey Jr. och Val Kilmer sammarbetade i filmen "Kiss Kiss Bang Bang". Och även om komiken  kring sex används flitigt, så hamnar denna film så långt ifrån filmer som "Love Guru" och alla Jason Friedberg och Aaron Seltzer  filmer som man någonsin kan komma på brahetsskalan. Detta betyder alltså att filmen är bra och att det är ett givet tips om du någon gång känner dej vilsen i videobutiken. Därför tänker jag inte avslöja mer om handligen än att kodordet är: musik.

Men När eftertextern, efter 100 minuter (tyvär) börjar rulla, så kan jag inte mer än önska att jag fått stanna kvar lite längre på Bernie Macs, soulinflyerade avskedsfest.
Och jag blev nästan arg över hur pedofilmisstänkta Michael Jacksons död kan få större splash än Bernies. Men sanningen är den att: Bernie var inte lika känd som Michael. Men det borde han varit. För om MJ kallades "king of pop" så borde Bernie kallats "king of black comedy".
Så bra var han

RIP BERNIE MAC

PONTUS DUVEFELT SIGNAR UT, SLUT

Kommentarer
Postat av: Mims..

Jag känner igen honom, han e väl en sjukt bra sångare? har jag för mig. Åhh!! jag kan bara inte komma på vart jag sett honom!!

btw, får jag fixa en banner åt dej? i alla fall prova? jag har gjort min men den e ju inge mestervärk men de skulle kunna bli coolt;)

2009-07-03 @ 18:48:46
URL: http://goodbyeeapathy.blogg.se/
Postat av: mätt och belåten Olov

Tack Pontus, tack för att du INTE bekräftade min värsta farhåga att du. Skulle som många andra falla i ledet med meningslösa

"jag gick upp kl 10, var med vickan bby<3 åt lunch, var med jullan gmn<3 sen åt jag middag och sov (NO SHIT!)

skit bloggar som bara författarens mamma läser, om ens det.

Du har helt rätt, bloggar ska handla om nått, typ bra skit, och eftersom att film är bra skit, så är din blogg också bra skit! Du har inspirerat mig, om jag kommer på ett passande ämne kanske även jag "indie-barnet-som-aldrig-gör-vad-mamma-säger"

slänger upp en blogg på nätet, så att den likt få andra kan simma runt som en guldval i blogghavets gråa, meningslösa, patetiska vatten.



jag blir poetiskt efter middagen, vi åt grillat.

(vi ska skaffa 42 tums flatscreen till garaget btw)



tack på förhand // poeten Olov

2009-07-03 @ 20:01:33
Postat av: Tony \m/

Yeeha, skön läsning.

2009-07-03 @ 20:19:44
Postat av: Oda

älska Bernie, han va cool! Speciellt hans egna tv-serie :)Skön blogg, Diggar ditt sätt att skriva! :)



Jokern är ju bara fööör het!

2009-07-03 @ 23:00:37
URL: http://underneaththesunshine.blogg.se/
Postat av: Josefina

ja nu har jag ju kommenterat, nöjd?:PJag vet inte vad jag ska kommentara till just denna text..

2009-07-04 @ 14:34:57
URL: http://josefinastee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0